Här finns mina läsmål för i år, samt de böcker jag läst. Sidan uppdateras ständigt med nya böcker och status på de olika mål jag satt upp!
Förra året: https://lexiekon.blogspot.com/p/kvarstaende-mal-serier-jag-vill-avsluta.html
Kvarstående mål:
• Serier jag vill avsluta:
✓Me before you av Jojo Moyes
(3/4) Razorland-trilogin av Ann Aguirre
✓Grisha-trilogin av Leigh Bardugo
✓The Mortal Instruments av Cassandra Clare
✓Harry Potter av J. K. Rowling
✓Fallen ängel av Becca Fitzpatrick
(3/4) The lunar chronicles av Marissa Meyer
(2/4) En mördares anteckningar av Anne Cassidy
✓Lynburn Legacy-trilogin av Sarah Rees Brennan
✓Den femte vågen av Rick Yancey
Status: 7/10
Läsmål 2019:
• Läsa 75 böcker
Status: 80/75
• Läsa 24 000 sidor
Status: 26239/24000
Uppdateras i början av varje månad.
Lästa böcker:
Januari:
Inom cirkeln av Kristina Suomela Björklund
Sömnernas sömn av Elin Säfström
Dvärgen av Pär Lagerkvist
Alvy: Den förlorade av M. F. Skuggeld
Suicide Club av Rachel Heng
En helt vanlig familj av Mattias Edvardsson
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2019/02/last-i-januari.html
Februari:
Dit solen aldrig når av Marianne Cedervall
Hasselskogen av Melissa Albert
Legend av Stephanie Garber
Vardagsjuridik för unga: ta kontroll över ditt liv av Axel Af Petersens
Allt det här är sant” av Lygia Day Peñaflor
Triangel av Nic Stone
Kallbrand av Cilla & Rolf Börjlind
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2019/03/last-i-februari.html
Mars:
Skärvor av en brusten värld av Mattias Kuldkepp
Så jävla kallt av Lova Lakso
Dr Jekyll & mr Hyde av Robert Louis Stevenson
Orianas bälte av Cecilia Larsson Kostenius
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2019/04/last-mars.html
April:
I Kalifornien skälver jorden av Anna Hörnell
Sjön av 44 olika författare
Larona av Karolina Bjällerstedt Mickos
Högt spel av Leigh Bardugo
Störst av allt av Malin Persson Giolito
En ocean av kärlek av Tahereh Mafi
Frågor jag fått om Förintelsen av Hédi Fried
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2019/05/last-i-april.html
Maj:
Disekvilibrium av Oskar Källner
Jag dog och fick liv igen av Dennis Westerberg
För evigt din av Janne Persson
Ditt hjärta är mitt av Shivaun Plozza
Sirenen av Kiera Cass
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2019/06/last-i-maj.html
Juni:
Den sista stjärnan av Rick Yancey
De kommer ändå inte tro mig av Ulla M. Nissen
Det måste gå av Ulla M. Nissen
Någon dag av David Levithan
Europa pandemus av Peter Westberg
Det är alltid nåt man inte ångrar av Stephanie Tromly
Fahrenheit 451 av Ray Bradbury
Alla suger och det är ingens fel av Ebba Hyltmark
Farväl till vapnen av Ernest Hemingway
Hålla andan av Flora Wiström
Den märkligaste boken i världen & andra mysterier av Daniel Rydén
Fjädrar av Jacqueline Woodson
Läsrapport: https://www.tusensidor.se/2019/07/last-i-juni.html
Juli:
Till minne av en villkorslös kärlek av Jonas Gardell
Att ha och inte ha av Ernest Hemingway
När du läser det här av Mary Adkins
En andra chans av Jojo Moyes
8 saker du aldrig skulle våga av Moa Eriksson Sandberg & Eva Susso
Ensam i Paris och andra historier av Jojo Moyes
Jag kommer hem till jul av Joanna Bolouri
The Selection Stories av Kiera Cass
Rör miginte! av Tahereh Mafi
Läsrapport: https://www.tusensidor.se/2019/08/last-i-juli.html
Augusti:
Rädda miginte! av Tahereh Mafi
Sätt mig i brand av Tahereh Mafi
Dorei av Karolina Bjällerstedt Mickos
Hjärnstark av Anders Hansen
Sexstrejken av Åsa Hellberg
Crooked Kingdom av Leigh Bardugo
Wildcard av Marie Lu
Läsrapport: https://www.tusensidor.se/2019/09/last-i-augusti.html
September:
Berör och förstör av Athena Farrokhzad & Kristofer Folkhammar
Mellan oss av Sandra Beijer
Det slutna sällskapet av Elizabeth Klehfoth
Välj mig av Christina Lindström
Jack av Christina Lindström
Frukta mig av Tahereh Mafi
Läsrapport: https://www.tusensidor.se/2019/10/last-i-september.html
Oktober:
Sönderslagen av Emma Johansson
Inte som du av Johanna Schreiber & Ida Ömalm Ronvall
De förlorade av Henrik Fexeus
Den extraordinära berättelsen om Jonas Paulssons plötsliga död av Alexander Karim
De ihåliga av Henrik Fexeus
Beröringen av Gustav Tegby
Min tur nu av Angie Thomas
Hästpojkarna av Johan Ehn
Läsrapport: https://www.tusensidor.se/2019/11/last-i-oktober.html
November:
Planeten Frank av David Yoon
Den mörka portalen av Mattias Lönnqvist
De första av Henrik Fexeus
Två hjärtans karameller av Sofia Fritzon
Läsrapport: https://www.tusensidor.se/2019/12/last-i-november.html
December:
En oväntad jul av Natalie Cox
Dan före dan av Felicia Welander
En dag i december av Josie Silver
Folktro av 30 författare
Tjänarinnans berättelse av Margaret Atwood
Förra året: https://lexiekon.blogspot.com/p/kvarstaende-mal-serier-jag-vill-avsluta.html
Kvarstående mål:
• Serier jag vill avsluta:
✓Me before you av Jojo Moyes
(3/4) Razorland-trilogin av Ann Aguirre
✓Grisha-trilogin av Leigh Bardugo
✓The Mortal Instruments av Cassandra Clare
✓Harry Potter av J. K. Rowling
✓Fallen ängel av Becca Fitzpatrick
(3/4) The lunar chronicles av Marissa Meyer
(2/4) En mördares anteckningar av Anne Cassidy
✓Lynburn Legacy-trilogin av Sarah Rees Brennan
✓Den femte vågen av Rick Yancey
Status: 7/10
Läsmål 2019:
• Läsa 75 böcker
Status: 80/75
• Läsa 24 000 sidor
Status: 26239/24000
Uppdateras i början av varje månad.
Lästa böcker:
Januari:
Inom cirkeln av Kristina Suomela Björklund
Sömnernas sömn av Elin Säfström
Dvärgen av Pär Lagerkvist
Alvy: Den förlorade av M. F. Skuggeld
Suicide Club av Rachel Heng
En helt vanlig familj av Mattias Edvardsson
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2019/02/last-i-januari.html
Februari:
Dit solen aldrig når av Marianne Cedervall
Hasselskogen av Melissa Albert
Legend av Stephanie Garber
Vardagsjuridik för unga: ta kontroll över ditt liv av Axel Af Petersens
Allt det här är sant” av Lygia Day Peñaflor
Triangel av Nic Stone
Kallbrand av Cilla & Rolf Börjlind
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2019/03/last-i-februari.html
Mars:
Skärvor av en brusten värld av Mattias Kuldkepp
Så jävla kallt av Lova Lakso
Dr Jekyll & mr Hyde av Robert Louis Stevenson
Orianas bälte av Cecilia Larsson Kostenius
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2019/04/last-mars.html
April:
I Kalifornien skälver jorden av Anna Hörnell
Sjön av 44 olika författare
Larona av Karolina Bjällerstedt Mickos
Högt spel av Leigh Bardugo
Störst av allt av Malin Persson Giolito
En ocean av kärlek av Tahereh Mafi
Frågor jag fått om Förintelsen av Hédi Fried
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2019/05/last-i-april.html
Maj:
Disekvilibrium av Oskar Källner
Jag dog och fick liv igen av Dennis Westerberg
För evigt din av Janne Persson
Ditt hjärta är mitt av Shivaun Plozza
Sirenen av Kiera Cass
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2019/06/last-i-maj.html
Juni:
Den sista stjärnan av Rick Yancey
De kommer ändå inte tro mig av Ulla M. Nissen
Det måste gå av Ulla M. Nissen
Någon dag av David Levithan
Europa pandemus av Peter Westberg
Det är alltid nåt man inte ångrar av Stephanie Tromly
Fahrenheit 451 av Ray Bradbury
Alla suger och det är ingens fel av Ebba Hyltmark
Farväl till vapnen av Ernest Hemingway
Hålla andan av Flora Wiström
Den märkligaste boken i världen & andra mysterier av Daniel Rydén
Fjädrar av Jacqueline Woodson
Läsrapport: https://www.tusensidor.se/2019/07/last-i-juni.html
Juli:
Till minne av en villkorslös kärlek av Jonas Gardell
Att ha och inte ha av Ernest Hemingway
När du läser det här av Mary Adkins
En andra chans av Jojo Moyes
8 saker du aldrig skulle våga av Moa Eriksson Sandberg & Eva Susso
Ensam i Paris och andra historier av Jojo Moyes
Jag kommer hem till jul av Joanna Bolouri
The Selection Stories av Kiera Cass
Rör mig
Läsrapport: https://www.tusensidor.se/2019/08/last-i-juli.html
Augusti:
Rädda mig
Sätt mig i brand av Tahereh Mafi
Dorei av Karolina Bjällerstedt Mickos
Hjärnstark av Anders Hansen
Sexstrejken av Åsa Hellberg
Crooked Kingdom av Leigh Bardugo
Wildcard av Marie Lu
Läsrapport: https://www.tusensidor.se/2019/09/last-i-augusti.html
September:
Berör och förstör av Athena Farrokhzad & Kristofer Folkhammar
Mellan oss av Sandra Beijer
Det slutna sällskapet av Elizabeth Klehfoth
Välj mig av Christina Lindström
Jack av Christina Lindström
Frukta mig av Tahereh Mafi
Läsrapport: https://www.tusensidor.se/2019/10/last-i-september.html
Oktober:
Sönderslagen av Emma Johansson
Inte som du av Johanna Schreiber & Ida Ömalm Ronvall
De förlorade av Henrik Fexeus
Den extraordinära berättelsen om Jonas Paulssons plötsliga död av Alexander Karim
De ihåliga av Henrik Fexeus
Beröringen av Gustav Tegby
Min tur nu av Angie Thomas
Hästpojkarna av Johan Ehn
Läsrapport: https://www.tusensidor.se/2019/11/last-i-oktober.html
November:
Planeten Frank av David Yoon
Den mörka portalen av Mattias Lönnqvist
De första av Henrik Fexeus
Två hjärtans karameller av Sofia Fritzon
Läsrapport: https://www.tusensidor.se/2019/12/last-i-november.html
December:
En oväntad jul av Natalie Cox
Dan före dan av Felicia Welander
En dag i december av Josie Silver
Folktro av 30 författare
Tjänarinnans berättelse av Margaret Atwood
Hejsan
SvaraRaderaJag kan verkligen rekommendera boken "The treatment" skriven av Cally Taylor, en mycket bra novell som handlar om en 16 årig tjej vid namn Drew finch, hennes broder blir skickad till en skola där han ska lära sig om disciplin men en dag får Drew en lapp av en mystisk person och hon behöver hjälpa sin broder.
Jag själv har läst boken och ger den en stark 5/5
Hej! Tack för ditt boktips - "The treatment" låter verkligen lovande!
Radera/Lexie