Hejsan svejsan!
Just nu går det riktigt uselt med läsningen. Som jag redan berättat flera gånger har jag i ett antal dagar försökt läsa uppföljaren i Razorland-trilogins första bok. Jag är inte den som slutar läsa mitt i en bok. Dessutom var jag nästan tvungen att läsa nästa bok, då jag verkligen inte hade tyckt om ettan, men andra fullkomligt älskade den... Och nu måste jag väl läsa trean, då jag ju måste få reda på vad som ska hända... Irriterande.
Så nu åter till dagens inlägg som inte ska handla om böcker jag inte vill läsa, utan de böcker som jag faktiskt verkligen vill läsa. Dessa böcker är en blandning av nya men äldre som är fortsättningar på serier jag hittat på senare tid. Som vanlig ingen speciell ordning.
• Det oändliga havet av Rick Yancey
För att jag läste ettan i slutet av förra året, och aldrig tar mig tid till tvåan, trots att den faktiskt finns. Och filmen har jag inte heller sett. Andra böcker som inte är serier har tydligen prioriterats...
• Fallna änglars stad av Cassandra Clare
För att Shadowhunters är slut och snart finns sista boken i serien på svenska, och jag måste komma ikapp och få lite mer av skuggvärlden.
• Glassvärdet av Victoria Aveyard
För att ettan ju var bra, och jag gillar omslagen, och allt kärleksdrama och sådär.
• Glastronen av Sarah J. Maas
För att jag hört att den ska vara bra, och den verkar bra. Lite i stil med Victoria Aveyards serie, men ändå verkligen inte.
• Jag lät dig gå av Clare Mackintosh
För att jag inte ens kommer ihåg vad den här boken skulle handla om, men för att jag minns att den lät bra och lite speciell.
• Ljug för mig av Becca Fitzpatrick
För att den står i min bokhylla just nu och bara väntar. Och så låter den ju sådär superspännande. Blandning av thriller och kärlek, typ.
• Rosensällskapet av Marie Lu
För att den har givits ut nu! Och för att ettan var helt ok, väldigt unik i sitt sätt. Så mörk och dyster. Såklart man vill läsa vidare då, eller? Hehe...
• Sedan du försvann av Morgan Mattson
För att den fått så positiva recensioner och nu finns på svenska. Den låter bara riktigt mysig och spännande, utan att vara för mycket och föröverväldigande. De böckerna behövs ju också.
• The selection: Ceremonin av Kiera Cass
För att jag läser mer och mer om konstiga kungadömen, och för att det här känns som den typ av bok jag aldrig skulle läsa. Ändå vill jag läsa den, så det ska jag.
• Vilse av Karina Berg Johansson
För att det är en svensk författarinna, och för att jag läste någon annan bok av henne för länge sedan, som var spännande och speciell, och även lite obehaglig.
Just nu går det riktigt uselt med läsningen. Som jag redan berättat flera gånger har jag i ett antal dagar försökt läsa uppföljaren i Razorland-trilogins första bok. Jag är inte den som slutar läsa mitt i en bok. Dessutom var jag nästan tvungen att läsa nästa bok, då jag verkligen inte hade tyckt om ettan, men andra fullkomligt älskade den... Och nu måste jag väl läsa trean, då jag ju måste få reda på vad som ska hända... Irriterande.
Så nu åter till dagens inlägg som inte ska handla om böcker jag inte vill läsa, utan de böcker som jag faktiskt verkligen vill läsa. Dessa böcker är en blandning av nya men äldre som är fortsättningar på serier jag hittat på senare tid. Som vanlig ingen speciell ordning.
• Det oändliga havet av Rick Yancey
För att jag läste ettan i slutet av förra året, och aldrig tar mig tid till tvåan, trots att den faktiskt finns. Och filmen har jag inte heller sett. Andra böcker som inte är serier har tydligen prioriterats...
• Fallna änglars stad av Cassandra Clare
För att Shadowhunters är slut och snart finns sista boken i serien på svenska, och jag måste komma ikapp och få lite mer av skuggvärlden.
• Glassvärdet av Victoria Aveyard
För att ettan ju var bra, och jag gillar omslagen, och allt kärleksdrama och sådär.
• Glastronen av Sarah J. Maas
För att jag hört att den ska vara bra, och den verkar bra. Lite i stil med Victoria Aveyards serie, men ändå verkligen inte.
• Jag lät dig gå av Clare Mackintosh
För att jag inte ens kommer ihåg vad den här boken skulle handla om, men för att jag minns att den lät bra och lite speciell.
• Ljug för mig av Becca Fitzpatrick
För att den står i min bokhylla just nu och bara väntar. Och så låter den ju sådär superspännande. Blandning av thriller och kärlek, typ.
• Rosensällskapet av Marie Lu
För att den har givits ut nu! Och för att ettan var helt ok, väldigt unik i sitt sätt. Så mörk och dyster. Såklart man vill läsa vidare då, eller? Hehe...
• Sedan du försvann av Morgan Mattson
För att den fått så positiva recensioner och nu finns på svenska. Den låter bara riktigt mysig och spännande, utan att vara för mycket och föröverväldigande. De böckerna behövs ju också.
• The selection: Ceremonin av Kiera Cass
För att jag läser mer och mer om konstiga kungadömen, och för att det här känns som den typ av bok jag aldrig skulle läsa. Ändå vill jag läsa den, så det ska jag.
• Vilse av Karina Berg Johansson
För att det är en svensk författarinna, och för att jag läste någon annan bok av henne för länge sedan, som var spännande och speciell, och även lite obehaglig.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)